Školní vzdělávací program Gymnázium, SOŠ a SZŠ Jilemnice

Vzděláním k prosperitě

Prima – Anglický jazyk

Očekávané výstupy Učivo

Žák:

  • rozumí obsahu jednoduchých textů v učebnici
  • čte nahlas a foneticky správně texty přiměřeného obsahu
  • rozumí jednoduchým pokynům vyučujícího
  • sestaví jednoduché ústní i písemné sdělení
  • sestaví jednoduchý text o své rodině
  • hovoří o měsících v roce a o počasí, které je provází
  • rozpozná postavení přídavných jmen ve větě
  • popíše jednotlivá zvířata
  • naslouchá ostatním lidem a adekvátně reaguje
  • popíše základní části lidského těla
  • sestaví rozhovor o základních zdravotních problémech
  • sestaví jednoduchý text o již proběhlé události
  • orientuje se v jídelním lístku
  • hovoří o plánované budoucnosti
  • používá správné kvantifikátory
  • vyhledává a vyhodnocuje informace
  • vyhledané informace efektivně využívá v učebním procesu
  • porovnává objekty
  • sestaví text o svých zájmech a denním programu
  • sdělí nutnost
  • rozpozná rozdíl mezi přídavným jménem a příslovcem
  • hovoří o filmu, knížce, zajímavé příhodě

Slovní zásoba:

  • čísla, abeceda,čas, dny, měsíce, roční období, data  ařadové číslovky, představení se, rodina, popis člověka, denní program, škola, frekvenční pčíslovce, předložky s časovýmí údaji, olečení, móda, tvorna přídavných jmen předponou, potraviny

Gramatika:

  • být, sloveso can, zájmena, členy, přítomný čas prostý a průběhový, frekvenční příslovce, vazba there is / there are, vyjadřování množství

Konverzace:

  • představení se, představení rodiny, přátel popis člověk, dávání rad, vyjadřování návrhu, domluvení schůzky, rozhovor v restauraci

Psaní:

  • osobní profil, oznámení, neformální email, pozvánka

 

Průřezová témata Přesahy do Přesahy z

OSOBNOSTNÍ A SOCIÁLNÍ VÝCHOVA

Rozvoj schopností poznávání

Sebepoznání a sebepojetí

Seberegulace a sebeorganizace

Psychohygiena

Kreativita

Poznávání lidí

Mezilidské vztahy

Komunikace

Kooperace a kompetice

Řešení problémů a rozhodovací dovednosti

Hodnoty, postoje, praktická etika

Poznávání a rozvoj vlastní osobnosti

Seberegulace, organizační dovednosti a efektivní řešení problémů

Sociální komunikace

Morálka všedního dne

Spolupráce a soutěž

VÝCHOVA DEMOKRATICKÉHO OBČANA

Občanská společnost a škola

VÝCHOVA K MYŠLENÍ V EVROPSKÝCH A GLOBÁLNÍCH SOUVISLOSTECH

Žijeme v Evropě

Vzdělávání v Evropě a ve světě

MULTIKULTURNÍ VÝCHOVA

Kulturní diference

Multikulturalita

ENVIRONMENTÁLNÍ VÝCHOVA

Člověk a životní prostředí

MEDIÁLNÍ VÝCHOVA

Stavba mediálních sdělení

Tvorba mediálního sdělení

   

Klíčové kompetence

Kompetence k učení
Kompetence k řešení problémů
Kompetence komunikativní
Kompetence sociální a personální
Kompetence občanské
Kompetence pracovní